poniedziałek, 24 grudnia 2018

Gospoda w Betlejem. Nieplanowane Narodziny Boga

- Witaj Baltazarze. Nie widziałem Cię już tyle lat... Co sprowadza Cię do mojej gospody?
- Podziwiam Baltazarze Twoją mądrość i umiejętność czytania z gwiazd, ale uwierz mi. W tym mieście nic się nie wydarzy bez mojej wiedzy... Gdyby tu się miał narodzić jakiś król, to ja bym już o tym wiedział. Do mojej gospody zaglądają wszyscy przybysze, a do moich uszu docierają wszystkie wiadomości.
- Tak, wiem drogi Baltazarze, że: są rzeczy, o których się nie śniło nawet mędrcom ze wschodu. Ale moja rodzina prowadzi tę gospodę już od pokoleń. Aby się utrzymać musieliśmy się nauczyć planować i być dobrze przygotowani na to co niespodziewane.
- I widzisz... Nie wiedziałem, że przybędziesz, ale przezornie trzymałem wolne miejsce dla gościa tak zacnego jak Ty i Twoi towarzysze. A przez ten spis i całe to zamieszanie wszędzie tu pełno wędrowców i innych potrzebujących miejsca w mojej gospodzie.
- A ludzie są coraz mniej odpowiedzialni. A już szczególnie ci młodzi... Ostatnio przybył tu taki do mnie z pytaniem o miejsce na nocleg. Początkujący cieśla z Nazaretu. Cały jego majątek to jeden osiołek, na którego wpakował młodą żonę... A ta żona w ciąży, choć sama jeszcze niedawno była dzieckiem. Całkowity brak odpowiedzialności...
- Co z nimi zrobiłem? Odesłałem za miasto. Tam gdzie pasterze mają swoje groty. O tej porze roku zawsze jest jakaś wolna. Tyle mogłem pomóc tej nieodpowiedzialnej mizerii...
- Baltazarze... Gdzie się wybierasz? Zostań na noc w miejscu, które przezornie zachowałem dla Ciebie... Jest tyle ważnych spraw do omówienia.




***
Wszystkim oczekującym na narodziny, na Ten Telefon lub inną Radosną Nowinę życzę gotowości i otwartości na Miłość, która czasem przychodzi niezaplanowana lub nie tak jak to sobie wyobrażaliśmy.
Przygotujmy miejsce w sercu, gotowe na Miłość i Boga.

4 komentarze:

  1. Piękne :)
    Mam nadzieję, że miło spędziliście Święta i że teraz odpoczywacie po świątecznym obżarstwie ;) Chociaż mam przeczucie, że było u Was raczej aktywnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @Dziubasowa
      Obżarstwo też było. Trzeba w życiu zachować umiar ;)
      Na obżarstwo też czasem można sobie pozwolić.

      Pozdr
      M

      Usuń
    2. Też sobie pozwoliłam ;D

      Usuń

  2. przepraszam ze tutaj nz prywatą (potem usun ten komentarz)

    Mam prosbe

    wrzuć pod mnoja ostatnia notke informacje
    ze właśnie zostałem zablokowany


    "Konto w Salon24.pl
    Twoje konto zostało czasowo zablokowane."


    nie wiem dlaczego.
    zapewne - bo tak!


    pozdrawiam,

    rk1

    -

    OdpowiedzUsuń